22 Mart 2011 Salı

Arjantin Ligi BİLGİLENDİRME (KÜME DÜŞME VS.)

ÖNCELİKLE ARJANTİNDE KÜME DÜŞME DURUMU OLDUKÇA FARKLI . BENİM ANLATMAM UZUN OLABİLİR. O YÜZDEN İNTERNETTE BİR ARKADAŞIMIZ İNCELEMEYİ GÜZELCENE YAPMIŞ.ÇOK GÜZEL BİLGİLER VERMİŞ.O ARKADAŞTAN ALINTI YAPTIM ALTTA KAYNAĞINIMI BELİRTTİM.BU SIRADA ARTIK ESKİSİ GİBİ BOCA VE RİVER RÜZGARI ESMİYOR ARKADAŞLAR , VELEZ VE ESTUDİANTES SON YILLARDA ÇOK BÜYÜK GELİŞİM GÖSTERİP ADLARINI DEVLERE YAZDIRDILAR ARJANTİN'İN ARTIK EN İYİ İKİ TAKIMI DİYEBİLİRİZ.ŞİMDİLİK BU KADAR.


Latin Amerika’nın en önde gelen ligi olan Arjantin Ligi’ni sizler için burada anlatmaya karar verdim, hem 6 sezonla en çok oynadığım lig olduğu için, hem de bu ligi gerçekten sevdiğim için. Önce ligin genel özellikleriyle başlayacağım:

1- Arjantin ligi, açılış ligi ve kapanış ligi olarak iki devrede oynanıyor; sezon sonu küme düşme ve uluslararası kupalara katılacak takımlar son iki sezon performansına göre seçiliyor (fmde sadece o sezonun açılış ve kapanış ligi toplam performansına göre seçiliyor).

2- Takımlar istedikleri kadar yabancı futbolcu transfer edebiliyorlar, hatta İngiltere’deki gibi çalışma izni almanız da gerekmiyor; ama 18 kişilik kadroda sadece 4 yabancı bulunabiliyor (Uluslararası kupalarda yabancı sınırlaması yok)

3- Arjantin Ligi’nde bizim Türkiye kupası gibi bir arjantin kupası yoktur.

4- Güney Amerika’daki uluslararası kupalar, Copa Libertadores ve Copa Südamericana’dır. Bu kupalardan Copa Libertadores, her açıdan Avrupa Şamiyonlar Ligi’nin aynısıdır. Ön eleme oynanır (kaç tur olduğunu bilmiyorum, ben hep direkt katıldım çünkü), 4er takımdan oluşan 8 grup ayrılır, 1. ve 2.ler çıkar, 16 takımdan itibaren de eleme usulü oynanır. Copa Libertadores’i Avrupa Şampiyonlar Ligi’nden ayıran tek fark ise finalin de 2 maç üzerinden oynanmasıdır. Copa Südamericana ise UEFA kupasının eski halini andıran bir sistemle oynanır, gruplar yoktur, sadece eleme usulüdür (Libertadores kupası gruplarında 3. olan takımlar Südamericana’ya katılamazlar, çünkü bu kupalar Avrupa’daki gibi aynı dönemde oynanmaz. Südamericana, Arjantin ligi açılış devresine denk gelir, Libertadores ise kapanış devresine gelir. Bu sebeple de bir takım her iki kupayı da alabilir.) (Ben 2007-2008 sezonunda bunu yaptım, ama bu sezon zor gözüküyor.)

5- Gerçek hayatta bu var mı bilmiyorum, ama Fm 2008′de Arjantin Ligi veya Copa Libertadores/Südamericana milli maçlar zamanında bırakın ara vermeyi, oyuncuları milli takıma giden oyuncuların takımlarını sallamıyorlar bile. Benim 7 oyuncum milli takımdayken Newell’s Old Boys takımıyla olan maçımı oynamak zorunda kaldım ve yedeklerim onları 4-0 yendi. İşin kötü yanı şu ki, bu oyuncularım milli takımdan dönmedi, sakat oyuncu sayım arttı (öyle ki Libertadores kupası oyuncu listemde sakat veya cezalı olmayan tek bir stoperim kaldı ve ben bu şekilde Copa Libertadores maçına çıkacağım) ve maçımı erteletme gibi bir talepte de bulunamıyorum.

6- Ligin en büyük üç takımı Boca Juniors, San Lorenzo ve River Plate’dir. Bu üç takım sadece Arjantin Ligi’nde değil, Uluslararası kupalarda da gayet saygın bir yere sahip (Bu üç takımın tamamının yarı finale çıktığını, River Plate ve San Lorenzo yarı finalde birbirlerini kırdıktan sonra ben de ezik bir takımı eleyip kupayı River Plate’in sahası El Monimental’de aldığımı bilirim.)

KAYNAK :TURKFUTBOLFORUM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder